După Roșia Montană, gazele de șist, Vplay, românii vor să salveze acum și Discovery. (Facebook.com)
După întreaga panaramă cu Vplay vs Pro TV, un nou scandal media face valuri în România: cei de la RCS&RDS le-au dat-o unora dintre români direct pe partea intelectuală, după ce le-au scos din grila de programe întreg aliotmanul de posturi de la Discovery. Șoc și groază, s-au gândit unii dintre românașii cu pretenții intelectuale: ce ne face acum? Cum vor mai afla ei cum se fabrică piulițele ori câte materii fecale de cerb ori elan trebuie să mănânce un om pentru a supraviețui în taiga?
Până să ajungem acolo, să facem un mic ocol prin ograda cabliștilor. După ce le-au făcut ochi dulci celor de la Consiliul Concurenței mai bine de 10 ani, RCS&RDS au reușit să-și negocieze, alături de alți operatori de asemenea servicii, precum UPC, zone de influență mai ceva ca mafioții în perioada prohibiției americane. Cu alte cuvinte, ei au un fel de monopol și pe acolo fac cam ce vor mușchii lor (cu excepția Bucureștiului sau a câtorva alte zone, unde mai poți să te fofilezi). Că așa-i în tenis. Și în România.
Dacă ne rezumăm la punctul acesta, atunci putem s-o spunem pe șleau: stimabilii sunt niște măgari. De ce? Păi, pe o piață normală, dacă unui om nu-i place pâinea vândută de un chioșc, poate merge la altul. Ei, pe această piață însă nu merge chiar așa. Adicătelea consumatorul nu poate merge la UPC să-i spună că-l vrea, așa cum dorește căprioara apă rece de izvor. Așa că cei cu abonament la Digi trebuie să se consoleze cu noile canale de profil pe care tocmai și le-au lansat. Pe de altă parte, pe ici, pe colo, și cei de la RCS&RDS au dreptatea lor: Discovery costă mult și au o cotă de piață mică. Cine îi vrea trebuie să plătească mai mult. Că așa-i în biznis.
Ceea ce mi se pare cel mai hilar e totuși reacția „discoveriștilor”(ca să fim bine înțeleși, termenul