-AA+A
Festivalul de teatru „Liviu Rebreanu”, sub semnul cărţii şi al cântului foto: Mesagerul de BN foto: Mesagerul de BN foto: Mesagerul de BN foto: Mesagerul de BNLuni, în penultima zi a ediţiei din acest an a festivalului de teatru profesionist „Liviu Rebreanu”, în foaierul Centrului Cultural Municipal „George Coşbuc” s-a desfăşurat, de la ora 18.00, o prezentare, coordonată de dr. Dorel Cosma, directorul Centrului Cultural Municipal, a editurilor bistriţene „Charmides” şi „Karuna”; directorul dr. Gavril Ţărmure a enumerat titluri de cărţi şi discuri editate de „Charmides”, iar în favoarea Editurii „Karuna” au vorbit directorul Tiberiu Ierimia, scriitorii Mariana Ierimia şi Menuţ Maximinian, referindu-se la apariţii de dată recentă. În continuare, scriitorii din societatea „Conexiuni” de pe lângă Centrul Cultural Municipal au susţinut un scurt recital de poezie în faţa publicului numeros, atent, care a urmărit apoi spectacolul cu opereta „Mam’zelle Nitouche” de Florimond Hervé, prezentat de Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski” din Constanţa, adaptat pentru posibilităţile scenei bistriţene.
De astă dată, artista Daniela Vlădescu nu a putut fi prezentă, dar montarea regizată de Horia Ballint (regizor orădean) a lăsat o bună impresie bistriţenilor iubitori de cânt liric. Subiectul operetei, intrată în toate repertoriile teatrelor lirice, ridiculizează vechile metode de educaţie păstrate în secolul al XIX-lea; tânăra Denise de Flavigny este scoasă de familie din şcoala patronată de o mănăstire pentru a fi căsătorită; în operetă, domnişoara este atrasă de scenă şi cântă atât de frumos într-un spectacol, încât îl cucereşte definitiv pe logodnicul ei, Fernand de Champlatreux. Coregrafia a fost realizată de Mihai Mândruţiu, iar din distribuţia numeroasă îi amintim pe Mădălina Sandu, Smaranda Drăghici, Bogdan Sandu, Daiana Gavrilescu, Cătălin