Rezultatele financiare la nouă luni prezentzate de piața germană au marcat importante creșteri al acțiunilor pe bursă ale companiilor. Dacă majoritatea industriilor au înregistrat în medie o creștere de 30%, inclusiv cea auto, retailerul german este printre puținele societăți nemțești care au mers în jos.
Adidas, Allianz, Bayer, Beiersdorf, Henkel, Lufthansa, SAP, Volkswagen - nume mari ale economiei germane- au înregistrat la burse creşteri de minim 25% ale valorilor acţiunilor, după primele zece luni ale anului curent. După un prim trimestru de aprecieri consistente ale majorităţii acţiunilor firmelor germane mari, în cel de-al doilea, cu puţine excepţii, acestea au marcat scăderi faţă de precedentul, în contextul adâncirii crizei din Zona Euro. În trimestrul al treilea însă, acţiunile firmelor germane au beneficiat de conjunctura favorabilă creată de avizul dat de Curtea Constituţională Federală a Germaniei pentru participarea guvernului de la Berlin la Mecanismul European de Stabilitate, de măsurile lansate de Banca Centrală Europeană şi de Rezerva Federală a SUA, după cum explică Victor Safta, Director General Noble Securities- sucursala România.
Acţiunile Adidas, al doilea mare producător de articole sportive la nivel mondial, s-au apreciat cu cca 32% după primele 10 luni; compania a obţinut rezultate financiare foarte bune în ultimele două trimestre, înregistrând vânzări în creştere în China, America de Nord şi pieţele europene emergente. Allianz, cel mai mare asigurator din Europa, a marcat la bursa germană o creştere de cca 30%, după primele zece luni din 2012; în trimestrul al treilea, compania a obţinut o creştere considerabilă a profitului, cu mult peste aşteptările pieţei. Henkel, producătorul german care deține- între altele- brandurile Persil si Schwarzkopf, a crescut pe bursă cu 39% în perioada ianuarie-octombrie; compania a înregistr