VIDEO Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și Ministerul Afacerilor Externe au lansat, în prima decadă a lunii noiembrie, un studiu privind situaţia copiilor români care au migrat în Italia, pentru identificarea dificultăţilor pe care aceştia le întâmpină în procesul de integrare. De asemenea, analiza a vizat şi situaţia copiilor care s-au întors în România după o experienţă eşuată de migraţie, a declarat purtătorul de cuvânt al ISJ Sălaj, Marcel Lucaciu. Pentru o mai bună acurateţe a datelor obţinute, autorităţile centrale au solicitat Inspectoratelor Şcolare Judeţene transmiterea unor statistici privind copiii care s-au mutat din unităţi de învăţământ româneşti în şcoli şi grădiniţe din străinătate, în ultimii 2 ani, precum şi o centralizare a cazurilor în care copii care s-au aflat peste graniţă s-au reîntors în ţară şi au fost înscrişi aici în sistemul de învăţământ. Astfel, potrivit sursei citate, la nivel de Sălaj, în prezent, 104 elevi din Sălaj îşi însoţesc părinţii peste graniţă, cei mai mulţi din ei fiind în Italia (24 sunt înscrişi în cursul primar, 18 – în cursul gimnazial, iar doi la liceu). Alţi 17 copii se află în Spania (11 sunt înscrişi în cursul primar, cinci – în cursul gimnazial, iar unul la liceu), în timp ce 43 de copii sălăjeni sunt plecaţi cu părinţii în Belgia, Norvegia, Fermania, Franţa, Anglia, Scoţia, Danemarca, Austria, Canada şi Iordania. În ultimii 2 ani, au fost reînmatriculaţi în şcoli şi grădiniţe sălăjene 130 de copii, cei mai mulţi – 65 – fiind întorşi din Spania (22 sunt înscrişi în cursul primar, 31 – în cursul gimnazial, iar 12 la liceu). Alţi 44 de copii s-au reîntors în România din Italia (25 sunt înscrişi în cursul primar, 15 – în cursul gimnazial, iar patru la liceu), iar 21 au revenit în ţară din Ungaria, Germania, China, SUA, Siria, Grecia, Franţa, Anglia, Norvegia şi Austria. În urma studiului r