Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) îşi exprimă, într-un comunicat remis MEDIAFAX, nemulţumirea faţă de decizia Guvernului de a aproba ordonanţa de urgenţă (OUG) care modifică Legea audiovizualului nr. 504/2002.
"Suntem consternaţi că ordonanţa de urgenţă a trecut într-o manieră netransparentă, în timpul şedinţei de guvern de marţi", a declarat Radu Florescu, preşedinte al Uniunii Agenţiilor de Publicitate din România.
Potrivit comunicatului, în ciuda obiecţiilor anterioare cu privire la adoptarea acestor modificări şi a disponibilităţii reafirmate, în repetate rânduri, de către UAPR de a participa activ la dialog şi consultări pe marginea modificării Legii audiovizualului, nu a fost iniţiată nici o discuţie, cu nici una dintre părţile relevante. De asemenea, Guvernul nu a ţinut cont de interesele nici uneia dintre celelalte părţi implicate, se mai spune în comunicatul UAPR.
"Legea este neconstituţională şi creează un precedent periculos pentru comunitatea de afaceri, în condiţiile în care o lege este schimbată peste noapte, fără discuţie, dezbatare sau avertizare prealabilă", se mai spune în comunicatul UAPR.
UAPR este o organizaţie profesională fondată în anul 2000, care urmăreşte apărarea intereselor agenţiilor de publicitate, dezvoltarea şi profesionalizarea industriei de advertising şi ridicarea standardelor profesionale. În acest sens, UAPR reuneşte cele mai importante agenţii de publicitate şi de media de pe piaţa autohtonă de publicitate, se mai spune în comunicat.
Guvernul a modificat legislaţia audiovizualului stabilind, printre altele, prin ordonanţă de urgenţă, ca preţurile oferite de intermediari, respectiv agenţiile de publicitate, clienţilor care doresc spaţii publicitare să fie confirmate în mod obligatoriu şi în prealabil cu radiodifuzorii.
Sumele aferente vor fi plătite direct de către benefi