Radu Florescu, preșdintele UAPR
Agențiile de publicitate cer Guvernului să retragă ordonanța care modifică Legea audiovizualului. Punctul sensibil pentru agenții este rebate-ul (sumă de bani care se întoarce către publicitari de la televiziuni), care este scos în afara legii.
Decizia Guvernului “aduce mari îngrijorări mediului de afaceri, care așteaptă predictibilitate și stabilitate a cadrului legislativ”, spun într-un punct de vedere comun cele mai importante organizații ale industriei, IAA – International Advertising Association și UAPR – Uniunea Agențiilor de publicitate din România.
“Ordonanța aprobată azi nu își justifică caracterul de urgență. De aceea, solicităm Guvernului retragerea ei și începerea unor consultări reale și constructive”.
Ce este rebate-ul? Este un procent din suma pe care agențiile o investesc în publicitate, pe care televiziunile/posturile de radio îl restituie agențiilor. Din bugetul de publicitate, o parte din bani se întorc la agenția de publicitate ca un fel de”bonus”. Rebate-ul este unul din principalele criterii de alocare a publicității și ajunge și la câteva zeci de procente din buget.
Ce mai spun publicitarii:
“Asociațiile semnatare a acestui comunicat de presă au solicitat în mod repetat Guvernului să organizeze dezbateri transparente cu toate părțile interesate și cu societatea civilă, pe o lege care în ultimă instanță are efecte inclusiv asupra libertății de exprimare și a dreptului la imagine. Subiectul audiovizualului necesită o abordare atentă în special într-o perioadă sensibilă și critică pentru România, și anume în plină campanie electorală.
Tinem sa mentionam ca industria de marketing, media si comunicare cuprinde pe langa audio-vizual si alte canale de comunicare – presa, online, outdoor. De aici, se poate deduce un caracter partinitor, chiar anticoncurential al ordonantei.
Ordonan