Gerry O’Reilly, profesor în cadrul Geography Department, St. Patrick’s College, de la Universitatea din Dublin, Irlanda, a explicat, în cadrul prelegerii susţinute în cadrul Conferinţei Internaţionale “Educational Performance and Development”, organizată de Universitatea “Dimitire Cantemir” din Târgu-Mureş, că între educaţie şi dezvoltare există o puternică legătură.
“Educaţia înseamnă creier, spirit şi corp”
Gerry O’Reilly a punctat faptul că educaţia nu înseamnă doar acumularea de cunoştinţe tehnice, ci şi îmbunătăţirea spiritului; educaţia înseamnă creier, spirit şi corp. “Suntem într-un asentiment cu dânsul pentru că la noi în Universitate aplicăm acest concept de dezvoltare. De aceea, studenţii sunt implicaţi în multe alte activităţi: culturale, studenţeşti şi chiar în organizarea acestor manifestări”, a explicat conf. univ. dr.Valentin Ciotea, prorector, cercetător ştiinţific. Acesta a insistat pe ideea că nu doar acumularea de cunoştinţe este prioritară, ci şi înţelegerea modului de punere în practică. “Pentru noi, această conferinţă înseamnă vârful a ceea ce înseamnă cercetarea în Universitatea “Dimitrie Cantemir”. Modul cum este organizată Universitatea, prin cele patru domenii fundamentale, converg către această idee de educaţie care duce la dezvoltarea cercetării. Educaţia nu duce în mod natural la dezvoltarea cercetării, ci trebuie să fie în aşa mod construită încât să ducă la aceasta”, a adăugat Valentin Ciotea.
“Geniile sau laureaţii se formează singuri”
În prezentarea sa, Gerry O’Reilly a folosit o parabolă făcând referire la modul în care se comportă învăţământul în România, asemănând elitele cu vârful unui pom acre se doboară la primul viscol din cauză că nu are o bază solidă. “Universitatea doreşte şi dezvoltarea vârfurilor prin implicarea puternică în cercetare dar îndeosebi a părţii medii a populaţiei. Nu încercăm să creăm