Naivitatea, lipsa de informare, dar mai ales dorinţa de a obţine câştiguri imediate şi fără efort, reprezintă aspecte intens exploatate de către excroci, care prin diverse moduri de operare îşi ating scopul, acela de a-i păcăli pe oameni!
• Mulţi cetăţeni au fost înşelaţi de falşi angajaţi ai unor companii de telefonie mobilă, ai unor mari magazine de produse electronice şi electrocasnice sau companii distribuitoare de Internet. Planul de atac este simplu: autorul apelează victima pe telefonul mobil, se prezintă ca fiind reprezentantul unei societăţi de telefonie mobilă etc. şi i se comunică faptul că i se oferă un bonus de fidelitate, respectiv, un anumit număr de minute gratuite sau orice alt premiu. Autorul îi cere abonatului ultimele patru cifre ale CNP-ului, care „îi sunt necesare pentru a opera modificările necesare în bazele de date ale societăţii“. Ulterior, aceste patru cifre sunt folosite de autor pentru încărcarea propriilor cartele, costurile regăsindu - se pe factura abonatului - victimă.
• O altă metodă folosită: te sună cineva cu număr ascuns şi-ţi spune că este de la o reţea de telefonie mobilă şi ca datorita fidelităţii tale, pentru aceiaşi bani îţi acordă mai multe minute gratuite, şi-ţi mai spune să formezi un cod şi un număr de telefon; n-o face, pentru că îi reîncarci cartela, şi e vorba de sume mari în euro. Apelanţii folosesc numere de telefon ascunse sau de pe cartele preplătite pentru a fi cât mai greu de identificat.
• Circulă pe e-mail un mesaj în care suntem invitaţi să cumpărăm două cartele preplătite de 10 euro şi să trimitem codurile acestora, împreună cu datele de identificare, pe adresele a două persoane, care pretind că sunt operatori de telefonie mobilă, pentru a intra în posesia unui premiu în bani (500 euro), care va fi acordat prin mandat online de către Poşta Română. Motivul pentru care dvs. aţi fost ales este