Un program ineficient şi vânzări scăzute. Aşa arată programul Rabla în opinia dealerilor, dar şi a distribuitorilor de tichete, la final de an. Multe dintre reprezentanţele auto şi-au dezvoltat propriile programe de reduceri pentru cei care îşi casează rablele.
Cei care s-au lovit de primele probleme au fost chiar proprietarii de rable, aceştia făcând coadă la începutul anului la centrele de colectare încercând să pună mâna pe câteva tichete. Surpiză însă: tichetele s-au dovedit a fi insuficiente.
Programul Rabla a fost împărţit în două etape anul acesta. În prima au fost casate 30.000 de autovehicule, iar în etapa a doua, 15.000. Din total, 43.000 de tichete au fost alocate persoanelor fizice şi 1.600 persoanelor juridice. Fondul de Mediu a alocat 171 de milioane de leipentru acest program.
Suma a fost, însă, de trei ori mai mică decât anul trecut. Mai mult, programul s-a dovedit a fi inutil şi pentru centrele de colectare, cei mai mulţi reclamând faptul că tichetele au fost mult prea puţine pentru numărul solicitărilor.
„Au fost mult mult prea puţine tichete. Mai puţin de jumătate faţă de anii precedenţi, lucru care a influenţat vânzările de maşini noi. Clujul a fost o excepţie pe ţară. Mi se pare că aprobarea unităţilor care trebuiau să primească aceste tichete s-a făcut superficial”, a declarat Mircea Ştef, reprezentant al unui centru de casare.
Reprezentanţele auto şi-au dezvoltat şi ei propriile promoţii de tip rabla.
„În acest an, programul Rabla nu a avut succesul pe care l-am crezut noi iniţial şi nici pe departe succesul din ultimii ani. Lipsa tichetelor de pe piaţă este unul din motive, dar putem vorbi şi de accesibilitatea greoaie la tichete a clienţilor. Am găsit, însă, o ofertă prin care clienţii pot să îşi predea maşinile fără să beneficieze neapărat de programul guvernamental. Noi ofeream o reducere consistentă pen