În perioada 5-18 noiembrie, şase cadre didactice de la Colegiul Agricol Fălticeni au participat la un stagiu de formare în cadrul unui proiect având ca temă „Modalităţi optime de comunicare pentru elevii cu sindromul gândirii accelerate (SGA)” din cadrul programului de învǎţare pe tot parcursul vieţii.
Mobilitatea a fost implementată de Colegiul Agricol Fălticeni, ca organizaţie de trimitere, şi Send Sicilia, Palermo, organizaţie intermediară. Organizaţiile de primire italiene au fost: ITT Istituto tecnico per il turismo "Marco Polo" şi ITI "Vittorio Emanuelle III", şcoli VET din Palermo.
Cei şase profesori participanţi, Gabriela Ariton, Constantin Bejenaru, Florin Păstrăvanu, Marius Zavastin, Ramona Zavastin şi Alina Ana Maria Vasincu, au dobândit cunoştinţe necesare pentru recunoaşterea/identificarea elevilor cu SGA, cunoştinţe referitoare la programele de lucru utilizate în cazul acestor elevi, cunoştinţe despre metodele pedagogice şi practicile educaţionale, formale, non-formale şi informale folosite pentru a încuraja la copiii cu SGA dezvoltarea conştiinţei critice şi dezbaterea de idei. Profesorii fălticeneni au mai învăţat modalităţile de promovare a perspicacităţii la copiii cu SGA, cum să le stimuleze educaţia participativă şi îndrăzneala, să le cultive creativitatea şi să le stimuleze înţelepciunea şi capacitatea critică.
Aşa cum am aflat de la profesorii participanţi, în cadrul stagiului de formare, cadrele didactice au dezvoltat abilităţi concrete de comunicare eficientă şi relaţionare, de educare, de sprijinire a dezvoltării comportamentale, emoţionale şi sociale, lucrul în echipă şi comunicarea într-o limbă străină a elevilor cu SGA.
De asemenea, participanţii au beneficiat de cursuri de limba italiană şi de un program de vizite prin intermediul căruia au cunoscut şi aprofundat cultura, istoria şi civilizaţia palermitană şi sici