În august 2006, cineva îmi declara: Eu nu îmi propun să scot spectacole pe bandă, între creaţiile mele există distanţe mari, am creat numai atunci cînd am simţit că am ceva de spus, că s-a acumulat ceva. Numele lui este Mihai Mihalcea...
În februarie 2010, cineva îmi scria: I have been studying and practicing oriental dance, yoga, music, ballet and contemporary dance in Germany, France and United States of America. Following some strong and unpredictable experiences that have changed my life radically five years ago I left out the artistic practice and the performance art world but I kept an eye on what was going on especially in the dance field. Numele lui este Farid Fairuz…
………………………………………………………………………………………………………
Autorul spectacolului Realia este un cîmp de luptă între două ipostaze identitare; este rodul unori tensiuni între două alter-ego-uri care își dispută asimilarea. Ne aflăm într-un spaţiu convertit în camera lui Mihai Mihalcea, printre materializări ale unei memorii cu accente ce pot exprima un subconștient colectiv: fotografii de familie, obiecte-cheie, expresii ale unei istorii individuale, paradigmatice însă pentru o întreagă epocă.
DE ACELASI AUTOR Arta şi spaţiul ei Booty Looting - Consistenţa efemerului O coregrafie a privirii Dincolo de graniţa dintre corp şi cuvînt Spectacolul Realia lansează interogații la care se poate răspunde cu semnificații multiple: avem oare de-a face cu o dualitate? Vorbim cumva de o tendință schizoidă? Sau sîntem, de fapt, confruntați cu un travaliu, prin care se încearcă reconcilierea, la nivel psihologic, cu o zonă interzisă, cu un spațiu al pericolului? Farid Fairuz este „musulmanul”, statut cu un sens greu de uitat, moştenit din vremea copilăriei: I am born in Lebanon pe Soseaua Giurgiului 117, la jumătate de kilometru de șina de tren care despărţea o parte a lumii acceptate de deşertul numit