Renault, unul dintre puţinii mari producători auto care nu produce în China, vrea să construiască o uzină cu o capacitate de 200.000 de vehicule pe an în centrul ţării, la Wuhan, iar proiectul ar putea avea nevoie de sprijin politic, a declarat pentru AFP o sursă chineză apropiată situaţiei.
Grupul francez a lăsat de mulţi ani piaţa chineză în sarcina partenerului său japonez de alianţă Nissan, în virtutea unei împărţiri a zonelor geografice între cei doi constructori auto.
"Locul de amplasare a fabricii a fost aprobat de Renault, partenerul său chinez Dongfeng şi primăria din Wuhan", a spus sursa.
În prezent are loc studiul de impact asupra mediului, iar apoi proiectul urmează să fie înaintat spre aprobare guvernului chinez.
Publicaţia economică chineză Diyi Caijing Ribao (China Business News) a relatat că proiectul se află deja la Comisia naţională pentru reformă şi dezvoltare, agenţia care avizează toate marile proiecte industriale din China.
Procesul de aprobare va dura mai multe luni şi va implica lideri politici francezi şi chinezi la cel mai înalt nivel, potrivit sursei, care anticipează că lucrările de construcţie a uzinei ar putea începe înainte de sfârşitul anului viitor.
Potrivit publicaţiei chineze, investiţia iniţială a Renault în această fabrică ar putea fi de 800 de milioane de euro.
Primul model care va fi fabrica de Renault în China va fi vehiculul 4X4 Koleos, care este deja asamblat în Coreea de Sud. Anul trecut, constructorul francez a vândut în China 24.000 de Koleos, un număr nesemnificativ comparativ cu piaţa de 14,5 milioane de automobile.
În 1993, Renault a mai avut o tentativă de a fabrica în China microbuze Trafic, dar experienţa a eşuat, iar producţia a fost oprită în 2003.
Grupul Dongfeng are deja fabrici împreună cu Nissan, la care Renault este principalul acţionar, precum şi cu