Site-uri de vânzări online blocate din cauza traficului, o campanie dusă în prelungiri (sâmbătă şi duminică), cozi în magazine şi o listă tot mai lungă de comercianţi participanţi (mai nou, un administrator de fonduri mutuale şi un site de matrimoniale) - iată câteva selecţiuni din atmosfera Black Friday 2012.
Discounturi de 30-70% puteau fi întâlnite frecvent vineri, la fel site-uri blocate în primele ore ale dimineţii pentru principalii retaileri participanţi. S-au vândut bine electrocasnicele mari, laptopurile, telefoanele mobile, orice avea agâţat convingător mesajul „promoţie", „reducere", „chilipir". Comercianţii au încercat să scape de stocuri mai greu vandabile şi să facă loc pentru noile tentaţii de sărbători, bifând şi ocazia unei promovări gratuite, cumpărătorii au găsit ocazia de a cheltui o parte din banii economisiţi în ultimul an de teama crizei. Întâlnirea fericită a cererii şi ofertei dă consumatorului ocazia să contemple adaosurile comerciale practicate, în ideea că de Black Friday acestea se contractă până la zero.
Altex a vândut în cele trei zile de campanie Black Friday, împreună cu Mediagalaxy, produse de 15 milioane euro, iar Flanco - de circa 12,1 milioane euro, au anunţat retailerii.
„În topul vânzărilor s-au situat televizoarele LED, frigiderele, maşinile de spălat, urmate de laptopuri şi tablete. Din cele trei zile de vânzări, cel mai mare volum a fost înregistrat în prima zi, pe 23 noiembrie, când vânzările au ajuns la 6 milioane de euro", a comunicat Altex, într-un comunicat. La Flanco, cele mai căutate produse au fost televizoarele cu ecran plat, notebook-urile, tabletele, aparatele foto, maşinile de spălat şi produsele electrocasnice încorporabile. Iulian Stanciu, şeful eMAG, miza la rândul său pe vânzări de 15 miloane euro la încheierea campaniei. Un rezultat perfect posibil de vreme ce vineri la, ora 14, compani