Puțini sunt acei fericiți care pot spune că dețin o mașină de mai bine de cinci - șase ani și că singurele probleme tehnice apărute, sau chiar reviziile obligatorii, au fost rezolvate rapid și profesionist de atelierul acreditat de importator. Există, desigur, excepții, însă acestea apar doar ca să confirme regula: la service clientul e privit ca o pradă. Culmea, una pusă să își și plătească supliciul.
O simplă încercare de a programa un schimb de ulei și filtre la un service din nordul bucureștiului aparținând unui puternic importator de autovehicule din România îți poate da niște bătăi de cap la care nu te aștepți. Surprizele încep încă de la vocea care îți răspunde la celălat capăt al firului de telefon. O domnișoară cu voce suavă îți cere datele necesare înregistrării solicitării de programare: nume, modelul vehiculului, seria șasiului, numărul de înmatriculare etc. Până aici, nimic anormal, doar că, în următoarele secunde afli că, deși ai sunat la numărul de pe site-ul serviceului respectiv, ai nimerit de fapt la un soi de call-center care „trebuie să ia legătura cu colegii de la atelier” pentru a verifica cea mai apropiată dată și oră în care operațiunea solicitată poate fi realizată.
Bineînțeles că legătura nu poate fi făcută pentru că oamenii de la service sunt mult prea ocupați. Prin urmare, lași un număr de telefon și o adresă de e-mail la care să ți se trimită detaliile. Ca să nu lungim istoria, telefonul nu sună nici după 10 ore, în schimb găsești în căsuța de e-mail un mesaj care sună cam așa: „Dorim să vă mulțumim pe acestă cale pentru încrederea pe care ne-o acordați și totodată, pentru interesul față de firma noastra. Pentru autovehiculul dumneavoastră, programarea se poate înregistra în data 21/11/2012, ora 09:30, consilier...”. Prima problemă: ce înseamnă «programarea se poate înregistra...»? Adică atunci poți merge la atelier, sau abia at