130 de copii din Sălaj au fost înscrişi, în ultimii doi ani, în şcolile din judeţ, după ce s-au întors, împreună cu familiile lor, din Spania, Italia sau alte ţări în care plecaseră, înainte de criză, în căutarea unei vieţi mai bune.
Potrivit datelor primite de la inspectorul şcolar Marcel Lucaciu, purtător de cuvânt al Inspectoratului Judeţean Sălaj, din cei 130 de elevi reînscrişi în şcolile sălăjene, 65 provin din familii care s-au întors acasă din Spania, 44 au venit din Italia, iar diferenţa de 21 – din Ungaria, Germania, China, SUA, Siria, Franţa, Grecia, Anglia, Norvegia şi Austria.
Conform unei centralizări realizate de inspectorat, alţi 104 copii îşi însoţesc, încă, părinţii plecaţi la muncă în străinătate. Cei mai mulţi sunt în Italia (44) şi Spania (17), dar avem copiii şi în Danemarca, Austria, Franţa, Germania, Ungaria, Scoţia, Anglia, Canada, Irlanda, Norvegia, Iordania şi Belgia.
Pentru a vedea cum se adaptează aceşti copii reintegrării în sistemul de învăţământ din România şi pentru a găsi modalităţi prin care această adaptare să decurgă mai eficient, Ministerul Educaţiei şi cel al Afacerilor Externe a făcut o analiză privind remigraţia copiilor români. Dincolo de realizarea unor statistici, demersul s-a concretizat – potrivit lui Lucaciu – şi printr-un pachet de măsuri propuse de fiecare judeţ în parte. În Sălaj, Inspectoratul Şcolar şi Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională au propus, printre altele, realizarea unei testări iniţiale a capacităţii cognitive a elevilor, pentru a se stabili cu exactitate la ce nivel se află în momentul revenirii în ţară, consiliere psihologică şi chiar meditaţii şi cursuri de limba română, care să-i ajute pe aceşti copii să recupereze – dacă este cazul – distanţa faţă de colegii lor.
130 de copii din Sălaj au fost înscrişi, în ultimii doi ani, în şcolile din judeţ, după ce s-