Adidas, Allianz, Bayer, Beiersdorf, Henkel, Lufthansa, SAP, Volkswagen - nume mari ale economiei germane- au înregistrat la burse creşteri de minim 25% ale valorilor acţiunilor, după primele zece luni ale anului curent. După un prim trimestru de aprecieri consistente ale majorităţii acţiunilor firmelor germane mari, în cel de-al doilea, cu puţine excepţii, acestea au marcat scăderi faţă de precedentul, în contextul adâncirii crizei din Zona Euro. În trimestrul al treilea însă, acţiunile firmelor germane au beneficiat de conjunctura favorabilă creată de avizul dat de Curtea Constituţională Federală a Germaniei pentru participarea guvernului de la Berlin la Mecanismul European de Stabilitate, de măsurile lansate de Banca Centrală Europeană şi de Rezerva Federală a SUA etc. „În plus, majoritatea companiilor analizate au găsit strategii care le-au susţinut business-urile în contextul crizei din Zona Euro şi al scăderilor economice înregistrate de o serie de ţări europene. Randamentele trecute nu sunt o garanţie a performanţelor viitoare, dar pentru investitorii care îşi diversifică portofoliile cu acţiuni ale firmelor germane mari, este destul de greu să aleagă între multe dintre acestea", a arătat Victor Safta, Director General Noble Securities- sucursala România, membru al grupului financiar european Getin Noble Bank Groups of Companies & Getin Holding. Acţiunile Adidas, al doilea mare producător de articole sportive la nivel mondial, s-au apreciat cu cca 32% după primele 10 luni; compania a obţinut rezultate financiare foarte bune în ultimele două trimestre, înregistrând vânzări în creştere în China, America de Nord şi pieţele europene emergente. Allianz, cel mai mare asigurator din Europa, a marcat la bursa germană o creştere de cca 30%, după primele zece luni din 2012; în trimestrul al treilea, compania a obţinut o creştere considerabilă a profitului, cu mult peste