La finele unui an nu prea strălucit, jumătate din firme își vor recompensa angajații de sărbători. Dacă nu lucrați în IT sau pharma, nu vă aşteptaţi la prime în bani, ci poate la un cadou. Tichet-cadou.
Cea mai populară metodă va fi acordarea de tichete-cadou, unul dintre puținele beneficii care au cunoscut o creștere de popularitate în ultima perioadă. În urmă cu câteva săptămâni, compania de consultanță PriceWaterhouseCoopers publica studiul de salarizare Paywell, din care reieșea, dacă mai era nevoie, cât de oropsiți au fost angajații din mediul privat în ultimele 12 luni. Nu numai că nu s-au bucurat de nicio creștere salarială reală, însă, așa cum explică realizatorii studiului, „se remarcă o scădere a ponderii bonusurilor variabile (bonusurile de performanţă şi comisioanele din vânzări) şi a beneficiilor oferite de către angajatori în pachetul total de remunerare, comparativ cu anii precedenţi“. Pe scurt, față de anii trecuți, asistăm la „o scădere pe toate planurile, fie că vorbim de beneficii sociale (tichete de masă), de siguranţă (asigurare de viaţă) sau de beneficii legate de stilul de viaţă al angajaţilor (sport şi socializare)“.
Și totuși, există un tip de beneficii care se dovedește tot mai apreciat în ultimii ani. Este vorba de tichetele-cadou, produs care, după o perioadă cumplită, în care se zvonea că ar putea urma soarta tichetelor de vacanță, a devenit, din cauza proastei reglementări, probabil cel mai nepopular beneficiu acordat de angajatorii autohtoni. Altfel, în intervalul 2009-2010, cel mai dur pentru companii din perspectiva crizei economice, piața tichetelor-cadou s-a prăbușit la jumătate, urmând ca ulterior să intre într-un ritm constant de creștere, de circa 10% anual, ritm ce se va menține și în acest an. Potrivit lui Iulian Alexe, director de marketing și comunicare al celui mai mare jucător din acest sector, Edenred, „ne