Autostrada Bucuresti-Constanta va fi inaugurata, in sfarsit, astazi. Autoritatilor le-au trebuit fix 25 de ani sa termine lucrarile la cea mai importanta artera rutiera din Romania. Asta dupa ce primul tronson, Fetesti-Cernavoda, de aproximativ 18 km, a fost realizat in numai un an.
Din 1987, de la inaugurarea primului tronson, a urmat in 2004 deschiderea segmenului Bucuresti-Fundulea-Drajna, iar in 2007 cea a tronsonului Drajna- Fetesti.
Astazi, la exact 25 de ani distanta, se va putea circula in regim de autostrada si pe Cernavoda-Constanta. Autoritatile au pregatit o inaugurare oficiala, pe masura evenimentului istoric la care asistam.
Bineinteles, inaugurarea este una provizorie pentru ca acest ultim segment nu beneficiaza inca de toate facilitatile normale unei autostrazi, de la spatii de refugii utilate complet la benzinarii. Detalii despre constructie aflati din stirea DailyBusiness.ro difuzata ieri.
Autostrada Cernavoda–Constanta a costat peste 400 milioane de euro, fiind finantata cu 250 de milioane de euro de la Banca Europeana de Investitii, 70,81 milioane de euro de la Comisia Europeana, iar diferenta de la bugetul de stat.
Romania se lauda, in prezent, cu putin peste 500 de kilometri de autostrada. In acest an, autoritatile au taiat panglici la 115 kilometri de autostrada, dar finalizarea lucrarilor la ceilalti 200 km pana in aprilie 2013 sta sub semnul intrebarii.
Sunt in lucru in total peste 400 de kilometri de autostrada insa lucrarile inainteaza greu din cauza contractelor paguboase facute de statul roman.
Conform datelor remise Capital de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), la niciunul dintre contractele cu finantare europeana semnate in vara anului trecut stadiul fizic nu a reusit sa ajunga la 50%, cu exceptia primului tronson de 9,