Clujenii trebuie să mai aştepte până să-şi poată cumpăra bilete pentru transport în comun de la automate. Aceasta deoarece implementarea noului sistem de ticketing, care trebuia să fie funcţional în luna mai a acestui an, a fost amânată până în 2014.
Tradiţionalele case de bilete ar fi trebuit deja înlocuite cu automate speciale în primăvara acestui an prin proiectul european de ticketing. Implementarea acestuia a întârziat datorită evaluărilor prelungite făcute de experţi independenţi şi de Ministerul Dezvoltării. Mai mult, licitaţia pentru punerea în aplicare a proiectului a fost amânată de primărie cu două săptămâni
"Până în data de 26 luna aceasta au fost depuse ofertele pentru execuţia lucrărilor la modernizare a sistemului de transport în comun, iar săptămâna aceasta sau cel târziu săptămâna viitoare se vor deschide aceste oferte", a declarat Ovidiu Câmpean, director de comunicare la Primăria Cluj-Napoca.
Peste 7 milioane de euro se vor cheltui pentru modernizarea a peste 80 de staţii şi achiziţionarea aparaturii necesare pentru eliberarea şi validarea tichetelor de călătorie. Este vorba de 87 de staţii modernizare şi 7 locaţii speciale pentru eliberarea cardurilor de călătorie.
"Am ajuns la concluzia că este necesară o perioadă până când oamenii se acomodează cu noul sistem, să păstrăm în paralele şi sistemul nou şi sistemul vechi. Ce aş putea să vă spunem e că în primele luni ale anului 2014 vom avea finalizat în totalitate noul sistem de ticketing la Cluj", a declarat Liviu Neag, directorul RATUC.
Durata implementării proiectului este de 13 luni.
Ticketing în cifre
87 de staţii modernizate
94 de copertine în staţii
61 de automate pentru eliberarea tichetelor
136 de validatoare în staţii
327 de validatoare în mijloacele de transport în comun
7 locaţii speciale pentru eliberarea cardurilor