Alunecările de teren neprevăzute, câteva exproprieri şi proiectele de modernizare ale CFR sunt principalele motive invocate de constructorii celor 82 de km de autostradă care ar fi trebuit să lege Sibiul de Orăştie din primăvara lui 2013. Sursa: Consitrans
Termenul de aprilie 2013 nu va putea fi respectat pe niciunul din cele patru loturi ale autostrăzii Sibiu – Orăştie, rezultă din prezentările făcute azi de trei din cei patru antreprenori generali angajaţi să execute lucrările cu o valoare totală de două miliarde de lei, fără TVA.
Noile termene asumate de constructori ar fi vara lui 2013 pentru lotul 1 (antreprenor Strabag SRL), septembrie 2013 pentru lotul II (antreprenor general asocierea Straco Grup – Studio Corona SRL) şi noiembrie 2013 pentru loturile III şi IV, unde antreprenorii generali sunt Impregilio SpA şi, respectiv, asocierea Astaldi – Euroconstruct Trading – Astalrom.
După excavaţii au apărut alunecările de teren
Lucrările de amploare pe cele patru tronsoane ale autostrăzii Sibiu – Orăştie (cu o lungime de 82 de km) au început după finalizarea proiectărilor, undeva la debutul verii trecute. Odată cu aceste lucrări au fost descoperite şi o serie de zone cu probleme de stabilitate a solurilor, chestiuni care potrivit constructorilor nu puteau fi anticipate.
În cazul lotului II, cel care include varianta ocolitoare a municipiului Sebeş, au apărut întârzieri din cauza unui tunel care trebuia construit pentru traversarea a două linii de cale ferată din apropierea municipiului acum sufocat de traficul de tranzit. "Între timp, CFR a mai avizat construirea unei linii private, iar în cadrul modernizărilor liniilor de cale ferată ale CFR pe lângă cele două existente a mai fost proiectată şi o a treia. După discuţii de câteva luni, s-a ajuns la soluţia ridicării unui tunel peste trei linii de cale ferată, două ale CFR