Suma pe care africanii de la Naspers au plătit-o pentru 70% din acțiunile eMAG este de 83 de milioane de dolari, conform rapoartelor financiare ale companiei făcute publice recent şi din informaţiile disponibile în presa internaţională, citate de zf.ro.
Lansat în 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul şi produse de birotică, eMAG, cel mai mare magazin online din ţara noastră a ajuns, în prezent, sub umbrela grupului Naspers, unul dintre cei mai mari jucători online din lume.
Cea mai mare tranzacţie din online-ul românesc până în prezent s-a încheiat în luna iulie, atunci când grupul sud-african Naspers a cumpărat 70% din acţiunile eMAG, cel mai mare retailer online din România. După şase luni de întâlniri şi discuţii cu sud-africanii de la Naspers, cele două companii au bătut palma în această vară. Nu s-au oferit detalii legate de valoarea tranzacţiei, ci doar că Naspers a preluat 70% din acţiunile eMAG.
Astfel, noua structură a acţionariatului s-a modificat după cum urmează: Naspers - 70%, Iulian Stanciu - 21,6% şi Radu Apostolescu - 8,4%. Practic, Sebastian Ghiţă şi-a făcut exitul din eMag, unul foarte profitabil. În 2009, el plătise, alături de Iulian Stanciu zece milioane euro pentru controlul companiei, suma nefiind oficială.
eMAG a avut în 2011 o cifră de afaceri de 145 de milioane de euro şi un profit net de 1,2 milioane de euro. Judecând după cifra de afaceri, eMAG este cel mai mare magazin online din sud-estul Europei, pe piaţa locală, având o cotă de 70%. Pe locul doi este grupul FIT Distribution, care încorporează printre altele PCFun, PC Garage, Electrofun, Garage Mall, controlat de omul de afaceri Marius Ghenea.
Cine este Naspers
Grupul Naspers este unul dintre cei mai mari jucători online din Asia, America de Sud, Africa, Rusia şi Europa Centrală. Compania a înregistrat o