Oficialii Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) afirma ca sunt consternati de decizia Guvernului de a aproba ordonanta de urgenta care modifica Legea Audiovizualului nr. 504 din 2002.
“Suntem consternati ca ordonanta de urgenta a trecut intr-o maniera netransparenta, in timpul sedintei de guvern de marti. In ciuda obiectiilor anterioare cu privire la adoptarea acestor modificari si a disponibilitatii reafirmate, in repetate randuri, de catre UAPR de a participa activ la dialog si consultari pe marginea modificarii Legii audiovizualului, nu a fost initiata nici o discutie, cu nici una dintre partile relevante. De asemenea, guvernul nu a tinut cont de interesele nici uneia dintre celelalte parti implicate”, a declarat Radu Florescu, presedinte al Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania.
El a mai spus ca legea este “neconstitutionala si creeaza un precedent periculos pentru comunitatea de afaceri, in conditiile in care o lege este schimbata peste noapte, fara discutie, dezbatare sau avertizare prealabila”.
Noul regulament prevede ca preturile oferite de intermediari, respectiv agentiile de publicitate, clientilor care doresc spatii publicitare sa fie confirmate in mod obligatoriu si in prealabil cu radiodifuzorii, conform Mediafax.
Sumele aferente vor fi platite direct de catre beneficiarul publicitatii catre radiodifuzor, a anuntat purtatorul de cuvant al Guvernului, Andrei Zaharescu.
Oficialul Guvernului a mai spus ca ordonanta vizeaza "combaterea coruptiei si a sistemelor subterane" de achizitionare a spatiului media prin practici netransparente si anticoncurentiale.
Zaharescu a adaugat ca a doua categorie de schimbari vizeaza protectia intreresului consumatorilor prin instituirea unor reglementari clare si obiective privind accesul la programele de televiziune in conditii de calitate. Citeste si:Pro TV