Operetă… la microfon
Se pare că aceasta e „moda“, chiar dacă face un deserviciu soliştilor. Şi totuşi, „Viaţa e frumoasă“, ne asigură Anca Florea, în relatarea de la festivalul ce poartă acest nume, desfăşurat recent, în Capitală.
Cu toate că lipsa unui sediu ridică probleme grave, stagiunea desfăşurându-se prin ţară, în turnee obositoare, ce vor include 27 de reprezentaţii, cu câteva producţii posibil de „deplasat“, Teatrul de Operetă a reuşit să invite publicul bucureştean la ediţia a cincea a Festivalului „Viaţa e frumoasă“, propunând 70 de manifestări în 11 zile (8–18 noiembrie), derulate în diverse săli. Directorul Răzvan Dincă a precizat, la conferinţa de presă, că toate instituţiile la care s-a apelat pentru a găzdui evenimentele programate – teatrele „Odeon“ şi „Nottara“, sala Radio etc. – au răspuns cu generozitate, doar Opera Naţională cerând o sumă enormă pentru închirierea sălii. Manifestările au debutat pe scena Teatrului „Odeon“ printr-un concert, o sală arhiplină urmărind, în prima parte, arii şi scene din operetele Giuditta, Contesa Maritza, Liliacul, Voievodul ţiganilor sau Sylvia, interpretate de solişti tineri, îndrăgiţi de public – Tina Munteanu, Stefan Popov, Amelia Antoniu, Cătălin Petrescu, Silvia Şohterus, Florin Budnaru –, dar şi excelenta soprană vieneză Adele Muller, precum şi tenorul bulgar M. Nicolov (destul de modest). După pauză, au urmat secvenţe din musicaluri aflate deja în repertoriul teatrului, precum şi din alte partituri care urmează să fie montate – Cabaret, Mizerabilii, Apocalipsa iubirii, Rebecca, Romeo şi Julieta sau Elisabeth –, remarcându-se încă o dată Cătălin Petrescu (în special în rolul de compoziţie Emcee) sau Florin Budnaru (în personajul său de rezistenţă Maxim de Winter), Alexandra Crăescu, Giorgiana Mototolea, Adina Sima, Ernest Fazekas (şi în calitate de compozitor), Victor Bucur, Adrian N