“Suntem deschiși să continuăm negocierile cu RCS, pentru a găsi o modalitate de a păstra canalele Discovery în ofertele sale” se arată într-o poziție a oficialilor postului de documentare trimisă către Paginademedia.ro. Cei de la Discovery spun că “oferta către RCS este competitivă” și că prețul este rezonabil.
Oficialii Discovery punctează că postul este cel mai urmărit canal de documentare din România și că “16.000 de persoane au semnat petiţia noastră prin care cer păstrarea canalelor Discovery în grila RCS&RDS“.
Poziția Discovery vine după ce RCSa scos postul din grila operatorului Digi și a argumentat că prețul cerut de Discovery este mult prea mare.
Punctul de vedere al Discovery, în continuare:
Este regretabil că s-a ajuns în acest punct si că telespectatorii sunt afectaţi de ceea ce se întâmplă, însă faptele vorbesc de la sine:
În primul rând, suntem îngrijoraţi că acţiunile RCS&RDS îi vor priva pe abonaţii săi de 6 canale, inclusiv Discovery Channel, cel mai urmărit canal de documentare din România, lider pe segmentul său. În cursul acestui an, Discovery Channel a fost urmărit de cel puţin 11 milioane de români, în medie, pe lună (Kantar Media Audiences, target ind 4+). Mai mult decât atât, conform unui studiu comandat de Discovery Networks şi realizat de Gfk în 2011, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional (16 +), 89% dintre abonaţii RCS&RDS din România au declarat că Discovery Channel este canalul lor preferat.
În plus, în ultimele 5 zile, peste 16.000 de persoane au semnat petiţia noastră prin care cer păstrarea canalelor Discovery în grila RCS&RDS, manifestându-şi clar dorinţa de a urmări în continuare programele noastre. În al doilea rând, oferta pe care am făcut-o celor de la RCS&RDS este competitivă şi adaptată la condiţiile comerciale pe care le utilizăm în relaţie cu toţi jucătorii din piaţă.
Pond