După eşecul ultimelor trei licitaţii şi deblobarea de urgenţă a 2.000 de tone de combustibil din rezervele statului, CFR Călători anunţă o nouă ieşire pe Bursa Română de Mărfuri (BRM) la începutul săptămânii viitoare când transportatorul de stat organizează o procedură de achiziţie a 5.000 de tone de motorină pentru locomotivele diesel din parc, se arată într-un comunicat transmis miercuri de companie.
Valoarea estimată a contractului este de 19,9 milioane de lei, echivalentul a 4,4 milioane de euro, fără acciză şi TVA.
Ştefan Roşeanu, directorul CFR Călători, susţine că transportatorul nu are datorii la furnizorii de combustibil, astfel încât restanţele nu au cum să fie motivul pentru care companiile petroliere evită să participe la licitaţii.
"La licitaţiile organizate de noi nu s-a prezentat niciun furnizor, nici pentru clarificări, nici pentru a negocia un preţ. Datoriile CFR-ului (faţă de furnizorii de combustibil n.r.) sunt un zvon apărut în piaţă, menit să decredibilizeze compania. La motorină nu există datorii, sunt facturi curente, nematurizate în prezent. Acest lucru nu are voie să fie o explicaţie decât dacă se vrea ca CFR Călători să plătească un preţ mai mare pentru combustibil", a declarat Roşeanu pentru gândul.
Consumul anual estimat al companiei este de aproximatic 53.000 de tone de combustibil. În perioada iernii însă, costurile transportatorului cresc. "Motorina din rezervele statului va fi folosită pentru a rezolva problema tracţiunii în perioada de iarnă şi pentru comandamentul de dezăpezire", a afirmat directorul CFR Călători.
Marţi, guvernul a aprobat prin ordonanţă de urgenţă scoaterea din rezervă a doar 2.000 de tone de motorină pentru CFR Călători, în condiţiile în care Ministerul Transporturilor solicitase o cantitate de zece ori ori mai mare, avertizând că altfel compania s-ar putea confrunta cu probleme