Anul 2012 este pe cale de a puncta cea de-a cincea scădere consecutivă a pieţei auto locale şi totodată cea mai lungă perioadă de recesiune din ultimii 20 de ani.
Cei peste 300 de dealeri auto care au supravieţuit micşorării pieţei şi-au împărţit în acest an o piaţă care va ajunge la cel mult 90.000 de autovehicule, cu 20% mai puţin decât în 2011 şi cu mai bine de 75% mai puţin decât şi-au împărţit în 2007.
Din această piaţă, opt din zece maşini au fost achiziţionate de către companii, flotele menţinând pe linia de plutire atât dealerii, cât şi importatorii.
De partea cealaltă, persoanele fizice şi implicit vânzările prin programul de casare au scăzut cu 40%, numărul tichetelor fiind redus de la 120.000 în 2011 la 45.000 în acest an. Vânzările de maşini noi au continuat să scadă şi în primele zece luni ale acestui an cu peste 20% faţă de perioada similară din 2011, potrivit statisticilor Asociaţiei Pro-ducătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în timp ce importurile de autoturisme second-hand au avansat cu peste 80% în acelaşi interval de timp, singura creştere constantă fiind cea a maşinilor din segmentul superior de preţ.
Aproape toate mărcile premium şi de lux au înregistrat creşteri de două sau chiar trei cifre, în timp ce brandurile de volum, cele achiziţionate de obicei prin credite de persoane fizice, şi-au accelerat declinul pe fondul unui program de casare aproape inexistent în piaţă.
Anul 2012 este pe cale de a puncta cea de-a cincea scădere consecutivă a pieţei auto locale şi totodată cea mai lungă perioadă de recesiune din ultimii 20 de ani.
Cei peste 300 de dealeri auto care au supravieţuit micşorării pieţei şi-au împărţit în acest an o piaţă care va ajunge la cel mult 90.000 de autovehicule, cu 20% mai puţin decât în 2011 şi cu mai bine de 75% mai puţin decât şi-au împărţit în 2007.
Din această piaţă,