Oficialii International Advertising Association (IAA) si cei ai Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) cer retragerea Ordonantei de Urgenta de modificare a Legii Audiovizualului, motivand ca aceasta are ”efecte economice majore pentru industria de publicitate si aduce mari ingrijorari mediului de afaceri, care asteapta predictibilitate si stabilitate a cadrului legislativ”.
Citeste declaratia comuna a IAA si UAPR: "Decizia Guvernului Romaniei de a modifica Legea audiovizualului radical si cu efecte economice majore pentru industria de publicitate, aduce mari ingrijorari mediului de afaceri, care asteapta predictibilitate si stabilitate a cadrului legislativ.
Asociatiile semnatare a acestui comunicat de presa au solicitat in mod repetat Guvernului sa organizeze dezbateri transparente cu toate partile interesate si cu societatea civila, pe o lege care in ultima instanta are efecte inclusiv asupra libertatii de exprimare si a dreptului la imagine. Subiectul audiovizualului necesita o abordare atenta in special intr-o perioada sensibila si critica pentru Romania, si anume in plina campanie electorala.
Tinem sa mentionam ca industria de marketing, media si comunicare cuprinde pe langa audio-vizual si alte canale de comunicare - presa, online, outdoor. De aici, se poate deduce un caracter partinitor, chiar anticoncurential al ordonantei.
Ordonanta aprobata azi nu isi justifica caracterul de urgenta. De aceea, solicitam Guvernului retragerea ei si inceperea unor consultari reale si constructive, pentru elaborarea unei legislatii care sa asigure respectarea principiilor si reglementarilor privind concurenta, precum si un mediu adecvat industriei de marketing, media si comunicare”.
Ce spune Ordonanta de Urgenta de modificare a Legii Audiovizualului Noul regulament prevede ca preturile oferite de intermediari, respectiv agenti