Cel mai recent studiu despre mobilitate condus de Ericsson, studiu cunoscut anterior ca „Raportul despre traficul mondial de date și piața de telefonie mobilă”, arată că 40 de procente din totalul terminalelor vândute în cel de-al treilea trimestru al acestui an au fost smartphone-uri. Traficul de date mobile s-a dublat între trimestrul al treilea din 2011 și trimestrul al treilea din 2012 și este de așteptat să crească la o rată anuală de 50% între 2012 și 2018, antrenat de accesarea conținutului video online.
Studiul Ericsson arată că accesarea conținutului video online generează cel mai mare volum de trafic de date mobile, reprezentând deja 25 de procente din traficul generat de terminalele mobile şi 40 de procente din cel generat de tablete. Această tendință generează cerințe noi pentru rețelele operatorilor, astfel încât acestea trebuie să livreze calitate oriunde și oricând.
„Așteptările utilizatorilor legate de calitatea rețelelor mobile au crescut odată cu extinderea disponibilității smartphone-urilor și tabletelor, care au schimbat modul în care se folosește internetul. Mobilitatea a devenit un factor din ce în ce mai important în viața noastră de zi cu zi; avem mereu la îndemână dispozitive care ne permit acces instant la informație, divertisment și interacțiune socială”, a declarat Douglas Gilstrap, Senior Vice President and Head of Strategy Ericsson.
9,3 miliarde de abonați la telefonia mobilă până în 2018
Numărul total de abonamente de telefonie mobilă este preconizat să atingă cifra de 6,6 miliarde până la sfârștul anului 2012 și 9,3 miliarde până la finele anului 2018. Aceste cifre nu includ și abonamentele M2M (machine-to-machine). Numai China a reușit să acopere 35% din achizițiile nete în trimestrul al treilea, ceea ce a însemnat aproximativ 40 de milioane de abonamente noi. Pe următoarele locuri s