Marţi, 27 noiembrie 2012, începând cu ora 11.00, în sala mare a Palatului Administrativ, sub conducerea subprefectului judeţului Bacău, domnul Constantin-Dorian Pocovnicu, a avut loc şedinţa Comisiei de Dialog Social având ca temă de discuţie situaţia actualizării Registrului Agricol în teritoriu. Analiza efectuată vine în urma controalelor realizate de echipe mixte ale Instituţiei Prefectului-judeţul Bacău şi Direcţiei Agricole, controale finalizate cu 26 de sancţiuni contravenţionale, ceea ce reprezintă un procent de 30% de primării sancţionate din totalul unităţile administrativ-teritoriale verificate.
Registrul Agricol este un document de înregistrare de maximă importanţă pentru gestiunea domeniului agricol la nivel naţional, conţinând informaţii detaliate despre:
componenţa exploataţiei/gospodăriei agricole, suprafeţele împădurite, suprafeţele arabile şi culturile aferente, suprafeţele cultivate în sere şi solarii, suprafeţele plantaţiilor pomicole şi viticole, suprafeţele de teren irigate, situaţia terenurilor cultivate şi necultivate, evoluţia efectivelor de animale, a utilajelor agricole, mijloacele de transport cu tracţiune animală şi mecanică, utilizarea pesticidelor şi a îngrăşămintelor, construcţiile existente la începutul anului. Registrul se păstrează atât pe suport de hârtie căt şi în format electronic şi asigură o imagine globală şi unitară a resurselor locale. De asemenea, Registrul Agricol constituie sursa principală de date pentru elaborarea pe plan local a unor politici în domeniile: fiscal, agricol, protecţiei sociale, edilitar-urbanistice, sanitar, şcolar. În baza informaţiilor înregistrate la cererea populaţiei, unităţile adminstrativ teritoriale pot elibera documente doveditoare privind proprietate asupra animalelor şi păsărilor, în vederea vînzării în târguri şi oboare, documente doveditoare în vederea vânzării produselo