Ordonanța de modificare a Legii Audiovizualului, adoptată ieri, stârneşte nemulţumiri în piaţa media, cu precădere în Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR), în International Advertising Association (IAA), dar şi în rândul câtorva membri ai Consiliului Naţional al Audiovizualului. Scandalul din piaţa media autohtonă este cunoscut şi de către Asociaţia Europeană a Agenţiilor de Comunicare (EACA), instituţie care critică sever modificările votate ieri de Guvernul Ponta.
Noua formulă a ordonanţei prevede că “intermediarii nu pot să primească altă plată sau contraprestaţie decât cea care Ie este plătită de către beneficiarul final al publicităţii televizate în vederea remunerării serviciilor prestate şi nici vreun avantaj material, indiferent de natura acestuia, din partea radiodifuzorului”, potrivit textului publicat de paginademedia.ro. O altă noutate constă în faptul că, mai nou, pot fi transmise cel mult trei spoturi izolate în fiecare repriză a unei competiții sportive.
Au rămas și prevederile care spun că orice rabat sau avantaj financiar, indiferent de ce natură, acordat de către radiodifuzor, trebuie să figureze pe factura emisă clientului de publicitate. Totodată, mai nou, prețul publicității, dar și reducerile, trebuie să fie prezentate tuturor celor trei părți: televiziune, agenția de publicitate și client, scrie paginademedia.ro.
În ceea ce priveşte amenzile date posturilor de televiziune, acestea se vor aplica mai greu, dat fiind că prin contestaţie, acestea se aplică numai la decizia instanţei.
Dacă nu respectă noile prevederi, cabliștii riscă amenzi între 1 și 3 la sută din cifra de afaceri.
Şi CNA-ul este vizat de către modificările făcute ieri: membrii CNA trebuie să aibă cel puțin cinci ani de activitate în domeniul audiovizual și să nu fie rude cu președintele României, cu pre