Potrivit legii Guvernul USL ar fi trebuit să depună şi să susţină în Parlament proiectul de Buget pe anul 2013 până cel târziu la 15 octombrie 2012. Nu a făcut-o, preferând să amâne data depunerii până undeva la mijlocul lunii ianuarie următor. Pretextul – Bugetul pe 2013 trebuie să fie construit de noul guvern format după alegeri – nu a înşelat însă pe nimeni.
Adevărul este că USL nu a dorit ca electoratul chemat la vot în 9 decembrie să constate abureala neruşinată a unui program de guvernare demagogic, iluzoriu, fără acoperire financiară. A descoperit că Puterea se poate cuceri şi prin trădare, demagogie şi MINCIUNĂ. Un exemplu: USL, alcătuit din partide (PSD şi PNL), care au guvernat ţara între 1990 şi 2008 şi au construit doar 5 km. de autostradă se angajează acum să finalizeze în următorii patru ani Autostrada Bucureşti – Arad, Autostrada Transilvania năşită de premierul N0049 (numărul de puşcăriaş) Năstase, Autostrada Braşov - Predeal – Comarnic, noua Autostradă Vest – Est, Tg. Mureş – Iaşi (Ungheni), centura Bucureştiului şi să realizeze coridorul IX Paneuropean Bucureşti – Focşani.
Exemplele pot continua la nesfârşit. Este clar că USL consideră cetăţeanul român un tâmpit, care înghite pe nemestecate orice gogoaşă electorală. Cât de mult îi interesează autostrăzile pe vizionarii de stânga, socialişti (liberalismul e calp în PNL) au dovedit-o din primele momente ale preluării puterii: la cele două rectificări bugetare Guvernul Ponta a tăiat banii de la investiţii, respectiv cofinanţările pentru cei 433 km. ( în valoare de 3 mld. euro), aflaţi în lucru pe timpul Guvernului Ungureanu, şi i-au îndreptat către consum.
În lipsa cofinanţării de la buget, absorbţia fondurilor europene s-a apropiat rapid de zero în a doua jumătate a anului deşi Bugetul de stat pe 2012 prevedea venituri de 2,9 mld. euro din această sursă. Ca o primă consecinţă, indu