După reușita din acest an, cu vânzări de circa 50 de milioane de euro, când hipermarketurile și-au crescut vânzările, fondul de investiții AREOF, unul din cei mai mari proprietari de parcuri de retail și centre comerciale din România, este de părere că de acum înainte vom putea vorbi de o campanie Black Friday, așa cum vorbim acum de campania de sărbători de Paște și de Crăciun.
““Românii au adoptat în forţă Black Friday, după cum au procedat și cu alte tradiţii americane – Valentine’s Day, Halloween etc- iar creşterea exponenţială a vânzărilor în acest an faţă de precedentul este un indicator clar că Black Friday este un instrument promoțional de succes care va lua amploare de la an la an”, a arătat Graham Kilbane, COO Argo Real Estate Opportunities Fund (AREOF), unul dintre cei mai mari proprietari de parcuri de retail și centre comerciale din România.
Anul trecut, un număr foarte restrâns de retaileri de produse IT şi electrocasnice au avut campanii de reduceri de Black Friday şi au raportat vânzări record. Încurajaţi de această reuşită, cu un marketing agresiv, în 2012, mai mulţi retaileri - cu magazine online sau în marile centre comerciale- au promovat reducerile de Black Friday, iar vânzările din acest an au fost estimate la cca 50 milioane de Euro. În anul curent, domeniile retailerilor care au participat la campanie au fost deja cu mult mai diversificate: celor din IT&C şi electrocasnice li s-au alăturat retaileri din fashion, turism, chiar şi imobiliare.
„Magazinele din centrele comerciale pe care le deţinem au înregistrat în weekendul Black Friday vânzări mai mari cu 25-30% decât într-un weekend obişnuit. Afluxul mare de vizitatori în magazinele Altex, Flanco, Domo și Media Galaxy a generat o creştere a vânzărilor peste așteptări în hipermarketuri, în special pe sectorul food. Pentru prima dată, și magazinele de fashion