După lansarea Vinului Baronului, în noiembrie 2009, un demisec alb, Muzeul Naţional Brukenthal va lansa alte două sortimente de licori bahice, un vin roşu şi unul spumant, numai potrivite pentru sărbătorile de iarnă. Dacă primul vin este produs de Crama Ţelna din judeţul Alba, celelalte două sunt produse de Spumante Silvania, firmă din Şimleul Silvaniei.
Lansarea celor două vinuri va avea loc sâmbătă, 1 decembrie, de la ora 13:00, în saloanele de recepţie din Palatul Brukenthal. Dacă stocul de şampanie este nelimitat, „o şampanie lucrată manual a cărei procedură de facere durează opt ani”, din vinul roşu vor fi disponibile numai 5.000 de sticle, fiind „deosebit şi foarte rar”. La lansare va rula şi un film de prezentare a firmei Spumante Silvania, a cărei crame de la Măgura Şimleului se află la 60 metri sub stâncă, galeriile fiind lungi de 3,5 kilometri.
Sabin Adrian Luca, directorul general al Muzeului Naţional Brukenthal, a declarat că nu ştie, încă, preţul la care vor fi comercializate cele două vinuri, dar speră să coste sub 25 de lei. Cert este că cele două produse vor purta brandul Brukenthal.
Potrivit acestuia, baronul Samuel von Brukenthal nu era consumator de vin.
„Toate pivniţele erau pline cu vin, producea mult, avea mii de hectare, dar el comercializa, nu bea”, a declarat Sabin Luca.
Muzeul şi-a epuizat în doi ani de la lansare, stocul din Vinul Baronului, Muscat Ottonel demisec, ce costă 20 de lei, fiind vândute peste 5.000 de bucăţi. Cele mai bine vândute sunt însă cele mai mici ciocolăţi Brukenthal, care costă un leu.
Muzeul Brukenthal comercializează peste 20 de produse de brand printre care se numără ciocolată, căni, magneţi de frigider, puzzle-uri sau medalii aniversare, dar şi o serie întreagă de produse personalizate.
Brandul Brukenthal, primul brand de muzeu