Piata romaneasca de servicii de call center outsourcing poate ajunge anul viitor la circa 230-240 de milioane de euro, mai mult cu in jur de 15-20% fata de anul acesta, a declarat pentru Wall-Street.ro, aratat Vladimir Sterescu, country manager al companiei americane Computer Generated Solutions (CGS), unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de outsourcing de pe piata locala, cu aproximativ 3.000 de angajati.
“Piata romaneasca de call center outsourcing a crescut semnificativ in ultimii 5-6 ani, iar criza economica nu a incetinit acest proces, ci dimpotriva: fortate sa-si optimizeze businessul, din ce in ce mai multe firme au externalizat activitatile care necesitau investitii constante in tehnologie, training continuu pentru segmente importante de personal. Astfel, cererea de outsourcing a venit nu atat din partea firmelor romanesti, cat dinspre companiile americane si din Europa de Vest, iar firmele de call center outsourcing din Romania au raspuns in primul rand cu forta de munca ce avea calificarea necesara”, a explicat Sterescu.
Anul acesta, piata locala de tip call center/outsourcing (incluzand centrele de partajare de servicii) este estimata la aproximativ 200 milioane de euro, iar pentru anul viitor oficialul CGS preconizeaza o crestere de circa 15-20% pana la in jurul a 230-240 de milioane de euro.
In Romania sunt 200 de companii de call center In prezent, in Romania sunt aproximativ 200 de companii specializate pe servicii de call center, majoritatea fiind call-centere interne ale marilor companii (acestea sunt denumite in industria de profil “call centere captive”).
“In 2012, industria locala de call center outsourcing si-a continuat cresterea din anii precedenti, atat ca urmare a amplificarii fenomenului de externalizare a serviciilor de profil de catre companiile care activeaza in Romania, cat si datorita extinderii