Producătorii auto germani se pregătesc să treacă la o treaptă superioară de viteză cu investiţiile în America de Nord şi în China, pieţe care i-au protejat de criza care a lovit cererea din Europa. Nemţii îşi vor mări astfel avansul în faţa rivalilor europeni, în timp ce aceştia rămân în continuare vulnerabili la terenul accidentat de pe pieţele continentului de origine, scrie The Wall Street Journal.
Volkswagen (VW), cel mai mare constructor auto european, a anunţat că va investi 50 miliarde de euro în operaţiunile globale în următorii trei ani. O mare parte din buget vizează extinderea prezenţei grupului în afara Europei, compania sperând să câştige de la Toyota titlul de cel mai mare producător auto din lume.
VW are de gând să cheltuiască aproape 25 miliarde de euro pentru a-şi moderniza şi extinde gama de 12 mărci, printre care Audi, Porsche şi Skoda. În jur de 14,5 miliarde de euro vor fi investite într-o nouă uzină Audi în Mexic şi în majorarea capacităţii de producţie din Rusia. VW vrea şi să extindă fabrica Porsche din Leipzig pentru a permite fabricarea unui model SUV mai mic, cu care să dea o nouă lovitură pe pieţele din SUA şi China. În afară de cele 50 miliarde de euro, VW mai are în plan investiţii de aproape zece miliarde de euro până în anul 2015 prin parteneriatele sale din China în noi uzine şi modele.
BMW, care a inaugurat anul acesta o a doua uzină în China, va investi încă 500 milioane de euro împreună cu partenerul chinez Brilliance China Automotive Holdings în mărirea producţiei. În acelaşi timp, compania va folosi 900 milioane de dolari pentru a extinde capacitatea uzinei din Spartanburg, Carolina de Sud (SUA). Luna trecută, BMW a finalizat planurile pentru construirea unei fabrici de 261 milioane de dolari în Brazilia.
Daimler a ajuns în China mai târziu decât BMW şi Audi, dar anul trecut şi-a anunţat intenţia de a in