Zeci de pacienţi sătmăreni au fost înşelaţi de anumite clinici şi spitale din ţară fiind trimişi la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Satu Mare pentru a-şi recupera cheltuielile cu medicamente şi materiale în urma unor intervenţii chirurgicale. Preşedintele CJAS Satu Mare, Georgeta Pop, a atras atenţia ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, că instituţia pe care o conduce nu decontează cheltuielile pacienţilor cu medicamente sau diverse aparate, ci acestea trebuie recuperate de la unitatea spitalicească din care au fost externaţi. În ultima perioadă, la sediul CJAS au fost primite zeci de cereri pentru recuperarea acestor cheltuieli care, potrivit legii, trebui achitate de spital.
Facturi de zeci de mii de lei
Preşedintele CJAS, Georgeta Pop, a atras atenţia că în ultima perioadă a crescut simţitor numărul pacienţilor sătmăreni puşi pe drumuri de unele spitale şi clinici din ţară, după ce în prealabil au fost minţiţi şi înşelaţi. Reţeta este simplă. Reprezentanţii spitalelor le spuneau pacienţilor că nu au medicamente şi alte materiale necesare în cazul unei intervenţii chirurgicale, de exemplu. Însă aceştia erau sfătuiţi să şi le cumpere singuri, pentru că mai apoi au posibilitatea de a-şi recupera banii de la CJAS.
Preşedintele CJAS Satu Mare spune că pacienţii au fost minţiţi şi că aceste sume trebuie recuperate tot de la spitale. “Potrivit articolului 12, aliniatele 1, 2 şi 3 din contractul cadru cu unităţile spitaliceşti, acestea sunt obligate să suporte toate cheltuielile cu medicamentele şi materialele necesare. Pacienţii sătmăreni, după ce şi-au cumpărat singuri aceste medicamente, au fost trimişi spre CJAS Satu Mare pentru a-şi recupera aceste cheltuieli, deşi legea spune că unităţile spitaliceşti de unde au fost externaţi trebuie să achite aceşti bani. Noi nu putem să plătim aceşti bani. Îi îndemnăm pe toţi pacien