Asociația OvidiuRo a lansat campania "Direct pentru copii" prin care un copil sărac poate fi sprijinit să meargă la grădiniță printr-o donație lunară de 50 de lei. Suma reprezinta costul tichetelor de masă pe care părinții a 1400 de copii care fac parte din programul "Fiecare copil la grădiniţă" le primesc dacă își aduc copiii la aici în fiecare zi.
„Prin Direct pentru Copii propunem reconsiderarea conceptului de implicare socială și recomandăm un sistem de donații pe termen lung prin care contribuția socială devine o investiție în viitorul țării și nu doar un simplu act de caritate”, spune Leslie Hawke, cofondatoare a asociației.
Campania "Direct pentru Copii" se bazează pe online banking și folosește serviciul debit direct/plată recurentă/plată programată (denumirea variază în funcție de bancă). Este o metodă simplă, sigură și ușor de folosit (durează cinci minute) prin care donația se face o singură dată, pe o perioadă mai lungă și are o frecvență lunară. Cu alte cuvinte, suma va fi trimisă către asociație în mod automat, fără ca donatorul să fie nevoit să inițieze tranzacția în fiecare lună.
„Propunerea noastră pentru cei care cred că educația este șansa copiilor săraci de a ieși din cercul vicios al sărăciei este să doneze 50 de lei pe lună timp de un an. Acesta este costul tichetelor sociale pe care părinții copiilor din programul Fiecare Copil în Gradiniță le primesc lunar dacă își aduc copiii zilnic la grădiniță și dacă participă activ la activitățile cu copiii și alți părinți” explică directorul executiv al asociației, Maria Gheorghiu, care coordonează implementarea programului la nivel național și a fondat asociația în 2004 împreună cu Leslie Hawke.
Grădinița este esențială pentru copiii săraci care nu au parte de activitate intelectuală în mediul familial. Fără o educație timpurie de calitate, ei rămân cu mult în urma celorlal