Etica, profesionalismul si transparenta sunt calitati care exista la un nivel foarte redus pe piata romaneasca, a declarat Troy Javaher, managing director al Jones Lang LaSalle, pentru Wall-Street.ro.
Pentru fiecare cifra sau zvon care circula pe piata este foarte important sa fie inteleasa intreaga poveste specifica din spatele fiecarui deal, iar acest lucru necesita informatii directe, corecte si obtinute la timp - ceea ce este foarte rar pe piata locala, spune Troy Javaher, managing director al companiei Jones Lang LaSalle Romania.
Piata de consultanta se indreapta in doua directii, potrivit lui Javaher.
“Pe de o parte, sunt brokerii care au ramas ca nivel de mentalitate in 2004 si se bazeaza doar pe introduceri-simplele prezentari initiale, si care au grad scazut de transparenta si care sunt surprinsi cand dezvoltatorii, investitorii sau chiriasi nu ii platesc. De ce ar trebui sa ii plateasca? Valoarea introducerilor in piata de azi este minima si desi acesti brokeri vor continua sa existe intotdeauna, va fi din ce in ce mai dificil pentru ei sa fie platiti pentru aceasta activitate, mai ales ca multi din clientii lor, precum dezvoltatorii, si-au internalizat activitatile de inchiriere sau extindere”, considera seful JLL.
Pe de alta parte, in opinia lui Javaher, pe piata va fi o nevoie mai mare pentru consultanta profesionista si transparenta. “Clientii, indiferent de tipul lor (chit ca sunt dezvoltatori, investitori sau chiriasi)- sunt constienti de capcanele si problemele care exista in piata si chiar isi doresc acest nivel ridicat de dedicare si profesionalism. Desi absolut toata lumea in aceasta piata vorbeste mult de etica, transparenta si profesionalism, exista, din pacate, un nivel foarte redus din aceste calitati pe piata de consultanta. Pentru cei care pot intr-adevar sa livreze valoare adaugata si profesionalism exista cerer