DE CE MĂ IMPLIC ÎN CONSTRUCŢIA INFRASTRUCTURII RUTIERE?
Pentru că:
Asigură zeci de mii de locuri suplimentare de muncă;
Productivitatea muncii creşte cu 15% (un plus la PIB de 25 – 35 mld. euro anual);
Transportul mai rapid al mărfurilor şi persoanelor determină sporirea producţiei şi a consumului;
Construcţia de autostrăzi asigură dinamismul industriei materialelor de construcţii şi a altor ramuri industriale (siderurgie, ciment prefabricate din beton, utilaje pentru construcţii etc.)
Infrastructura rutieră modernă atrage marii investitori străini;
Reprezintă o soluţie sigură pentru accelerarea absorbţiei fondurilor europene şi ieşirea din recesiune.
Este incredibil cum USL, care prin PSD şi PNL practic au guvernat între anii 1990 – 2004 NU AU CONSTRUIT ÎN ACEST INTERVAL NICI UN CENTIMETRU DE AUTOSTRADĂ. Deşi au promis constant în timpul alegerilor că o vor face. MINCIUNĂ NAŢIONALĂ. Guvernul Tăriceanu (2004 – 2008), deşi a beneficiat de un boom economic şi a încasat 2,3 mld. euro din privatizarea BCR a reuşit „performanţa” să predea doar…5 km. de autostradă. Acum USL (PNL+PSD) vine cu alte MINCIUNI: promite pentru perioada 2013-2016 că va finaliza autostrada Bucureşti – Arad, Autostrada Transilvania şi tronsonul Braşov-Predeal-Comarnic, centura Bucureştiului, va demara Autostrada Est – Vest etc. etc. Asta în condiţiile în care lupul şi-a arătat deja vechiul nărav: Guvernul USL a tăiat deja la ultimele două rectificări bugetare aproape 4 miliarde lei din investiţii iar lucrările la autostrăzile aflate în lucru au fost oprite. Peste 30.000 de oameni au fost disponibilizaţi. CINE MAI POATE SA ÎI CREADĂ?
Numai începând cu 2004, când PDL a preluat guvernarea s-au construit 365 km. de autostradă în timp ce alţi 433 km în valoare de 3 mld. euro se află în construcţie. Construcţie care va fi terminată (în paralel cu deschide