Poți să faci business numai cu televizorul? Și încă ce business: când retailul clasic s-a dus la vale, piaţa produselor vândute prin intermediul celebrului teleshopping a crescut cu peste 20%, în fiecare an din 2008 încoace. Şi tot în creştere este şi spaţiul pe care îl ocupă firmele de teleshopping în grilele televiziunilor
Tigăile la preţ redus le-au luat minţile românilor, indiferent că se îmbulzesc la deschiderea vreunui nou hipermarket sau că stau comod, acasă, în faţa televizorului, cu telecomanda în mână. În topul vânzărilor este, de departe, tigaia minune Dry Cooker, comercializată de compania slovenă Studio Moderna, care deţine serviciul de teleshopping Top Shop. (Se vând mai mult de 500 de astfel de tigăi într-o singură zi).
„Am avut câteva spoturi publicitare difuzate în perioade foarte bune, înspre prime-time, şi, nefiind pregătiţi, ne-am trezit cu 1.000 de apeluri pe minut. Dry Cooker este un bestseller“, confirma, într-o discuţie de la începutul acestui an cu Capital, Zoltan Pilecki, directorul general al Studio Moderna, astăzi liderul industriei de marketing direct şi teleshopping cu afaceri de peste 33 mil. euro şi o cotă de piaţă – conform propriilor estimări – de 80%. Restul de 20% din piața românească de teleshopping – estimată la circa 45 de milioane de euro – este împărţit între companii precum MediaShop sau TeleStar. Alături de Dry Cooker, în categoria brandurilor proprii ale Studio Moderna intră şi Dormeo (perne, saltele, pilote), Delimano (vase ceramice de gătit), Kosmodisk (dispozitiv medical pentru eliminarea durerilor de spate), Walkmaxx (pantofii sport), Paint bullet (dispozitiv de vopsit), cosmeticele Ivyss, dar şi articolele Hot Pan. Ca o paranteză, intrată pe piaţa locală în 2002, compania, cu activitate în peste 20 de ţări, operează în România şi 20 de magazine Top Shop şi Dormeo.
Pentru neiniţiaţi, una din partic