Autostrada Soarelui, o şosea puţin mai lungă de 200 de kilometri, a cărei construcţie a început încă de dinainte de Revoluţie, a fost finalizată integral după mai bine de 25 de ani de la demararea primelor lucrări. Astăzi urmează să aibă loc recepţia oficială a tronsoanelor Cernavodă-Medgidia (20,5 kilometri) şi Medgidia-Constanţa (30,8 kilometri), ultimele secţiuni care nu erau finalizate integral, la eveniment urmând să participe şi premierul Victor Ponta, alături de alţi reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi ai companiei de drumuri.
În vară, traficul a fost deschis pe Cernavodă-Medgidia, însă doar la o bandă pe fiecare sens, în timp ce pe Medgidia-Constanţa se circulă deja la două benzi pe fiecare sens de mers.
Construcţia autostrăzii Bucureşti-Constanţa, cu o lungime de 203 kilometri, a costat circa 600-700 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF care iau în calcul informaţiile de pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Instituţia a plătit pentru construcţia ultimelor două tronsoane, Cernavodă-Medgidia-Constanţa, aproape 1,5 miliarde de lei (circa 350 de milioane de euro la un curs de 4,3 lei/euro), iar firmele care au lucrat pe cele două tronsoane sunt Astaldi din Italia şi Max Boegl din Germania.
Construcţia autostrăzii dintre Bucureşti şi Constanţa are o istorie care se întinde pe un sfert de veac. Primul tronson, între Feteşti şi Cernavodă, a fost finalizat în 1987, în timp ce porţiunea dintre Bucureşti-Fundulea-Drajna a fost gata abia după 17 ani, în 2004. Ulterior, în 2007, a fost deschis circulaţiei şi tronsonul dintre Drajna şi Feteşti.
Tronsonul Cernavodă-Medgidia are o istorie destul de controversată, aflându-se în urmă cu un an şi jumătate în mijlocul unui adevărat scandal. Iniţial trebuia construit de francezii de la Colas, însă Ministerul Transporturilor a d