CGS: Piaţa locală va atinge aproximativ 200 milioane de euro în acest an
Industria de profil este una dintre puţinele pieţe care şi-au continuat creşterea în anii de criză
Piaţa locală de servicii externalizate de tip call center va atinge aproximativ 200 milioane de euro în acest an, continuându-şi creşterea din anii precedenţi, pe fondul extinderii activităţii call-centerelor din România către clienţii externi, conform estimărilor Com ter Generated Solutions (CGS). "În 2012, industria locală de call center outsourcing şi-a continuat creşterea din anii precedenţi, atât ca urmare a amplificării fenomenului de externalizare a serviciilor de profil de către companiile care activează în România, cât şi datorită extinderii activităţii call-centerelor din România către clienţii de pe pieţele externe", a declarat directorul CGS România, Vladimir Sterescu, într-un comunicat, citat de Mediafax.
Circa 200 de companii prestează astfel de servicii la noi în ţară
În prezent, în România activează 200 de companii specializate pe servicii de call center, majoritatea fiind call-centere interne ale marilor companii (denumite captive). "Industria locală de call center outsourcing este pe un trend ascendent de câţiva ani, criza economică stimulându-i creşterea datorită schimbărilor pe care le-a indus: pe de o parte, recesiunea a forţat companiile să îşi optimizeze cheltuielile, aşa încât acestea au externalizat activităţile care nu aparţineau business-ului de bază", se spune în comunicat.
În plus, aproape fiecare firmă a pierdut clienţi din cauza crizei şi, în acest context, companiile acordă o atenţie sporită fidelizării clienţilor şi comunicării eficiente cu aceştia, fapt care presupune, între altele, investiţii semnificative în tehnologie, întrucât platformele utilizate trebuie să asigure gestionarea cât mai eficientă a interacţiunilor