Primăria Capitalei vrea să introducă o taxă pentru toate autovehiculele care circulă în Bucureşti, denumită şi "buvinietă", din care să susţină proiecte de investiţii precum autostrada suspendată, dar şi o alta suplimentară pentru zona centrală, care vizează decongestionarea traficului.
Buvinieta ar putea fi introdusă într-un an sau doi pentru întreaga infrastructură din Capitală în vederea susţinerii lucrărilor majore de infrastructură de tipul "autostrăzii suspendate", a declarat marţi Ion Dedu, director executiv la Direcţia Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din cadrul Primăriei Capitalei, la conferinţa Mediafax talks about Construction.
În prezent, în Bucureşti se aplică taxe pentru autovehiculele care depăşesc 3,5 tone, în funcţie de tonaj şi de zone.
Ideea introducerii unei taxe de drum denumită "buvinietă" a fost avansată încă din 2006, în mandatul lui Adriean Videanu, şi a fost intens criticată, inclusiv de PSD Bucureşti. Videanu constata la acea vreme crearea unei "psihoze" legate de buvinietă, taxa nefiind introdusă. "Taxarea zonei centrale va apărea numai dacă celelalte două măsuri, respectiv îmbunătăţirea sistemului de transport public şi politica parcărilor nu vor da roade. Dacă aceste două sisteme dau roade şi lucrurile se rezolvă, nu mai e nevoie de taxare. (...) Nu este bătută în cuie, trebuie să vedem ce se întâmplă după ce luăm măsurile astea două", a afirmat reprezentantul primăriei.
El a adăugat că Primăria urmăreşte asigurarea unui număr limitat de locuri de parcare şi să menţină tarifele la un nivel la care să fie 80-85% din parcări ocupate.
"În momentul în care se umple parcarea, creşti preţul, când se goleşte, îl scazi. E logic", a spus el.
Municipalitatea bucureşteană administrează 140 de parcări cu peste 8.000 de locuri, cele mai multe în zona centrală a Capitalei, şoferii plătind pentru un