O buna functionare a unei companii tine de mai multe aspecte, dar in special de o implicare in activitatea efectiva a acesteia si nu doar de actiuni care pornesc dintr-un birou, este de parere Florentina Taudor, director general Renania, unul din cei mai importanti furnizori de echipamente si sisteme pentru securitatea muncii din Romania.
Dupa o experienta de mai multi ani in mediul corporatist, la inceputul acestui an, Florentina Taudor a fost numita la conducerea grupului Renania, scopul sau fiind acela de a dezvolta compania in urmatorii trei ani.
Pentru Taudor, trecerea la un mediu antreprenorial a consemnat si o abordare usor diferita de cea din mediul corporatist, axata in principal pe cunoasterea oamenilor cu care lucreaza si a activitatii intreprinse.
“Cheia succesului in management este implicarea. Nu cred ca managementul unei organizatii dinamice se poate face dintr-un birou, dintr-un sediu central. Trebuie facuta din prima linie - mai ales in perioada dintre preluarea mandatului si finalizarea perioadei de tranzitie si de transformare a unei companii. Apoi urmeaza focusul pe organizare, cu tot ce inseamna acest lucru (evaluarea si alocarea resurselor potrivite in locurile cheie, fluxuri de lucru si cultura de organizatie) si, in paralel, pe adaptarea permnenta a modelului de business (cine genereaza venituri, cum, cat, cu ce abordari etc)”, a declarat Florentina Taudor pentru Wall-Street.ro.
Corporatie vs. antreprenoriat
Schimbarea de traseu, dintr-o banca in domeniul echipamentelor pentru protectia muncii nu este deloc dramatica si intr-o buna masura vizeaza tot abilitatile de management, organizare, viziune si condus oameni.
“Sunt manifestari similare, atat intr-o multinationala, cat si intr-o companie mica sau medie, antreprenoriala. Exista multe asemanari intre cele doua domenii. Insa diferenta semnificativa con