Piaţa de artă a ratat "vinerea neagră". Ratează de bunăvoie şi Revelionul. Dar Crăciunul aduce profit încă din luna noiembrie. Piaţa de artă este printre primele care redescoperă Crăciunul în fiecare iarnă. Micile bucurii ale vieţii, uneori scumpe, sunt acum parcă mai uşor de realizat.
Artmark pregăteşte "Gala iubitorilor de artă", o licitaţie aniversară pe care deja o prezintă în expoziţie cu titlul "Licitaţia de Crăciun". Alis şi Goldart au câte două licitaţii înainte de Ignat şi chiar Monavissa şi Araart, ale căror afaceri sunt mai mici, scot pe piaţă acum "cadouri"... Oferta este mare, dar e greu de crezut că vânzările vor ieşi din registrul obişnuit. Mai ales că nicio capodoperă nu ameninţă topurile... Deocamdată.
Există însă un apetit pentru desene, acuarele, proiecte pentru lucrări mai mari realizate în tehnici mixte sau pastel. Interesant. Tocmai în luna când încasările cresc, şi la supermarket şi la superlicitaţii, cele mai scumpe lucrări nu depăşesc 15-20.000 de euro în majoritatea licitaţiilor. Cele mai ieftine, tind spre 100 de euro. Excepţii interesante sunt Ressu - "Biserica Sf. Sava din Iaşi" (65.000 lei), Ştefan Dimitrescu - "Castel părăsit din Sâmbăta de Sus" (12.500 lei), Nicolae Grigorescu - "Car cu boi pe furtună" (400.000 lei). Dar tot Grigorescu are şi un desen, "Smârdan" (studiu), estimat la 2.600 euro.
Frumoase sunt legăturile cu copilăria, o temă pe care niciun artist nu cred că o poate pierde. "Arlechinii" lui Vasile Grigore (Araart şi Goldart), "Joaca" lui Marcel Iancu (Araart), "Violonista" lui Călineşti (Goldart) şi "Stradivariusul" Tiei Peltz (Alis), "Arlechinul" Magdalenei Rădulescu (o revenire în licitaţii, Alis), "Fraţii" lui Jiquidi. Ion Irimescu şi Marcel Guguianu revin cu desene sculpturale la Alis, Araart, sunt interesante şi două autoportrete în registre diferite, o peniţă din anii maturităţii şi un ceracolor