Suntem datori a vă atenţiona, alături de amicul Ciprian Nimu, în cele ce urmează, despre nevoia de a pregăti corespunzător maşina pentru iarna care este la prima cotitură a sfârşitului lunii Noiembrie! Iată că iarna se pregăteşte să se instaleze confortabil şi în zona ţării noastre. Cum şi în perioada hibernală, mare parte a parcului auto nu intră în remont, trebuie deci să circulăm, este bine să avem în vedere verificarea unor componente ale maşinii pe care o conducem.
Anvelope de iarnă! Anvelopele de iarna sunt elementul vital de siguranţă atunci când temperatura scade sub 7 grade Celsius. Indiferent dacă aveţi sau nu tracţiune integrală, pneurile de iarna sunt obilgatorii pentru că înseamnă, în primul rând, siguranţă sporită şi, in al doilea rand, reduc considerabil stresul de a rămâne înzăpeziţi! Pentru ca un pneu să asigure o aderenţă maximă, cauciucul trebuie să fie flexibil. Cauciucul pneurilor de vară îşi pierde progresiv flexibilitatea atunci când temperaturile scad sub 7°C. Sub această temperatură,o anvelopă de vară devine o bucată de plastic dur care nu realizează aderenţa corectă nici pe suprafete uscate. Pe zapadă sau suprafaţă îngheţată, anvelopele de vară sunt total nefolositoare. Conform Legii 161/2011, anvelopele de iarnă sau all-seson sunt obligatorii atunci când drumurile sunt acoperite cu gheaţă, zăpadă sau polei.
Pentru autovehiculele cu masa maximă autorizată de până la 3,5 tone, este obligatorie echiparea cu anvelope de iarna pentru toate roţile maşinii. Pentru cele cu masa maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si cele de transport persoane cu o capacitate mai mare de 8+1 persoane, anvelopele de iarnă sunt obligatorii pentru roţile de tracţiune. Atât Legea 161/2011 cât şi Directiva 92/23 a Consiliului Europei specifică faptul că sunt acceptate pentru circulaţia pe timp de iarna, numai anvelopele de iarnă sau all-season care