La nivel internaţional, în fiecare zi, 19.000 de copii sub cinci ani mor din cauze care pot fi prevenite. În România, copiii sunt cei mai afectaţi de sărăcie, violenţă, abuz şi neglijare. În epoca internetului, în întreaga lume, peste 100 de milioane de copii nu au şansa să înveţe să scrie şi să citească. Doar în România, aproximativ 400.000 de copii nu merg la şcoală în mod regulat, iar 40% dintre copiii de 15 ani sunt semianalfabeţi.
Împreună cu partenerii săi, UNICEF luptă pentru ca toţi copiii lumii să fie hrăniţi corespunzător, să crească sănătoşi alături de familiile lor, să fie protejaţi împotriva violenţei, exploatării, abuzului şi a neglijării, să aibă acces la educaţie şi să se poată dezvolta la potenţialul lor maxim. Pentru a susţine aceste eforturi, Reprezentanţa UNICEF în România continuă campania Prietenii UNICEF în intervalul 22 octombrie-23 decembrie 2012 în 66 de sucursale BRD - Groupe Société Générale din Iaşi, Constanţa, Ploieşti şi Oradea. Campania în Oradea a început pe 19 noiembrie şi se va derula în 10 sucursale. Scopul acestei campanii este de a convinge clienţii BRD - Groupe Société Générale să devină „Prieteni UNICEF", adică donatori lunari pentru copii. Astfel, UNICEF poate ajuta pe termen lung copiii dezavantajaţi din România, dar şi din întreaga lume, bazându-se pe un venit constant şi putând planifica intervenţiile mai eficient şi pe perioade mai lungi de timp, cu efecte durabile şi sustenabile. Persoanele fizice şi juridice care au un cont curent deschis la BRD - Groupe Société Générale pot sprijini lunar copiii vulnerabili din România şi din întreaga lume cu o donaţie lunară, fără niciun comision nici pentru ei, nici pentru UNICEF şi fără să fie nevoie să meargă de fiecare dată la bancă. Pe site-ul www.unicef.ro puteţi consulta lista sucursalelor unde vă puteţi întâlni cu mesagerii UNICEF. Aceştia sunt foarte uşor de recunosc