Directorul de marketing al Puma, Adina Militaru, a explicat diferentele dintre piata din Romania si cea din Bulgaria, precizand ca in vremuri de criza, creativitatea este solicitata mai mult.
Intr-un interviu acordat Ziare.com, ea a vorbit despre avantajele tarii noastre comparativ cu cele dezvoltate, precum si despre ce impact are introducerea unor noi game de produse asupra consumatorului.
Cat de important este social marketing-ul pentru o companie?
Este o dezbatere lunga si as rezuma prin a spune ca focusul nostru este foarte mare pe social marketing si suntem persuasivi si sfredelitori dupa nou in domeniul acesta. La o privire rapida, oricine poate vedea ca suntem numarul unu in Romania pe piata produselor sport-lifestyle, in ceeea ce priveste social-marketingul.
Diferente si asemanari intre piata romaneasca si cea din Bulgaria, referitoare la: profilul cumparatorului, ce produse obisnuieste sa cumpere mai mult, cat cheltuieste in medie etc.
Exista un specific pentru piata romanesca si anume o mai mare inclinatie a tinerilor romani catre produsele de lifestyle-fashion. Sunt, de asemenea, si multe asemanari: in primul rand pietele noastre se confrunta cu un context economic mai dificil. Insa lucrul acesta are si un aspect pozitiv: cand resursele sunt mai putine, sporeste creativitatea.
Ce avantaje au pietele emergente, precum Romania, fata de cele dezvoltate? Dar
dezavantaje?
Unul dintre ele l-am mentionat mai devreme: creativitatea. Si as marsa pe el, mi se pare un "asset" important, ce tine de valoarea umana. Devenim mai creativi cand strangem cureaua, pentru ca suntem o tara invatata sa traiasca cat mai frumos "supravietuind". Dezavantaje: destul de multe.
In plina criza, perioada in care evenimentele de brand sunt tot mai rare, Puma a reusit sa realizeze o multime