Avem talente, însă nu le oferim nici infrastructura şcolară necesară cultivării lor şi nici condiţiile financiare pentru a le ţine în ţară. Avem doar două şcoli de balet de stat, în condiţiile în care afară autorităţile investesc masiv la nivel regional în astfel de "incubatoare" de talente artistice, mândria unei ţări.
Numai anul acesta trei balerini români au fost selecţionaţi la Paris pentru finala celui mai mare concurs de balet din lume - Youth America Grand Prix. Francesca Velicu, Diana Cristescu şi Bogdan Rădăcină au şansa de a fi văzuţi de reprezentanţii marilor şcoli şi companii de balet şi posibilitatea de a primi burse de studii la aceste academii de elită în lumea baletului.
„Aproape în fiecare an, de vreo patru ani încoace, elevii noştri câştigă premii la concursuri şi primesc burse. Avem foarte mulţi copii care, pe această cale, au plecat din ţară să participe la concursuri, au primit bursă şi au ales să rămână în compania de balet din ţara respectivă", povesteşte pentru „Adevărul" Anca Mândrescu, una dintre cele mai vechi profesoare de balet, o „maestră" cu un har special, care reuşeşte să ajungă până la sufletul şi mintea elevului şi care predă la Liceul de Coregrafie „Floria Capsali" din Bucureşti.
De multe ori, cele mai bune talente din România ajung să-şi finalizeze studiile în străinătate şi să-şi urmeze cariera în dans acolo. Cel mai cunoscut exemplu de la noi este Alina Cojocaru, care a absolvit şcoala de balet din Kiev şi, acum 13 ani, a fost acceptată în corpul de balet al teatrului Covent Garden din Londra, unde a ajuns, în foarte scurt timp, la rangul de prim-balerină.
„Cei mai buni copii pleacă, nu e bine, eu nu mă bucur. Sunt încântată că iau premii, fiindcă au ajuns la un nivel înalt de performanţă, dar nu mă bucur că cele mai bune talente ale noastre pleacă. Este un paradox aici, fiindcă şi noi, ca public, trebuie