11 marinari din cei 22 de la bord s-au înecat, patru nu au mai fost găsiţi niciodată
Supravieţuitorii nu vor să-şi mai amintească dezastrul din 1988
Supravieţuitorii tragediei petrecute pe 2 decembrie 1988 se feresc în prezent să mai povestească despre momentele cruciale prin care au trecut la scufundarea navei Sadu, atunci când viaţa lor a atârnat de un fir de aţă. Cu toate acestea, naufragiul trebuie reamintit, mai ales că a rămas în istoria navală a Constanţei ca unul dintre cele mai dramatice evenimente. Potrivit site-urilor cu profil maritim, cargoul „Sadu“ cu 22 de marinari la bord, s-a scufundat în rada exterioară a Portului Constanţa, la o adâncime de circa 18-24 de metri după ce s-a lovit de stabilopozii Digului de Nord.
În dimineaţa zilei de 2 decembrie 1988, vântul a început să sufle cu putere, iar valurile au ajuns la 4-5 metri înălţime, moment în care comandantul a cerut aprobarea să aducă nava la adăpost, în port. Motorul principal nu a pornit, iar vasul s-a izbit de stabilopozi. Imediat a fost transmis primul semnal de ajutor de la bordul cargoului „Sadu“, mai ales că loviturile repetate de dig au dus la formarea a şapte găuri în magazii şi la compartimentul de maşini care au fost inundate de apă.
În mai puţin de trei ore, nava s-a scufundat, iar membrii echipajului au încercat cu disperare să se salveze. Dintre cei 22 de marinari, şapte au reuşit să se salveze, 11 s-au înecat, iar patru nu au mai fost găsiţi.
Emilia SAVA
11 marinari din cei 22 de la bord s-au înecat, patru nu au mai fost găsiţi niciodată
Supravieţuitorii nu vor să-şi mai amintească dezastrul din 1988
Supravieţuitorii tragediei petrecute pe 2 decembrie 1988 se feresc în prezent să mai povestească despre momentele cruciale prin care au trecut la scufundarea navei Sadu, atunci când viaţa lor a atârnat de un fir de aţă. Cu toate acestea, naufra